Weekje dorp en projectvoortgang - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu Weekje dorp en projectvoortgang - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu

Weekje dorp en projectvoortgang

Door: japnaarnepal

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 November 2010 | Nepal, Pokhara

Hello all,

Hier weer een update van mijn kant. Ik ben sinds gisteren weer terug in de stad na een week werken in Thulachaur, mijn prachtige dorp! Dat dorp heb ik even omgedoopt tot flew village omdat iedereen er ziek is ( met of zonder koorts). Ook ik lag er 2 dagen af, maar was gelukkig weer wakker voordat het grote feest Tihar begon. Dat is een feest waar het hele dorp een jaar naar uitkijkt. De dag begom voor mij om 6.30 met een thee op de veranda, en daarna met de familie voorbereidingen treffen. Nou ja, zij dan want ik mag niet meehelpen.
Daarna zat ik op een matje in de zon ( je amg hier niet op de directe grond zitten) in de zon en werd ik eerst samen met mijn broertjes besprenkeld met wij water. Daarna werd mijn ingezeept met olie uit planten, dat is heel plakkerig maart wel fris. Daarna een mooie, langgerekte Tika op mijn voorhoofd en de mala ( de bloemenkrans). De mannen krijgen die wel, de vrouwen niet. Daarna hebben we op datzelfde matje zitten eten in de zon met de familie en s' avonds ben ik met een paar ooms die waren overgekomen uit de stad voor het feest, opa en wat jeugd wezen kaarten. Dat is een onderdeel van de cultuur hier. Maandagochtend ook weer aan het werk gegaan en ik heb me daarbij gestort op de inrichting. Op het plafond hadden ze houten hoouten platen aangebracht, die hangen nu vol met knuffels en mobieltjes van vilt die een vrijwilligster voor me gemaakt heeft. Ook heb ik puzzelmatten neergelegd, vrolijk gekleurde kussens om op te zitten en een fysiek spel waar je aan een twisterbord draait en een emotie moet uitbeelden door te springen en staan. En ik heb rode linten opgehangen waar de kindertjes foto's en tekeningen aan kunnen ophangen.
Verder ben ik elke week in de stad om verslagen te maken en updates aan rene te sturen. Tot op heden gaat het hier erg goed, is het prachtig warm weer, heb ik leuke vrijwilligsters om me heen, heb ik al vrienden gekregen en vermaak ik me prima. Ik wil ook nog even de mensen bedanken die geld over hebben gemaakt voor mijn project. Ik zal jullie als alles is afgerond precies uitleggen waar alles aan besteed is.
Heb gisteren trouwens de route van huis naar Pokhara wandelend afgelegd, gewoon omdat het kan.
Prachtig door de oerbosssen, watervallen, valleien met himalayareuzen, moerasland en zandsteen rotsen. Echt schitterend! Dat is een tocht van 3 uurtjes lopen en toen ik in het hotel aan kwam ben ik uitgebreid gaan douchen ( wat een luxe toch tegenwoordig) en lekker naar het meer geslenterd waar ik me tegoed heb gedaan aan een zalige grote pizza, een pot bier ( fles is hier standaard 660 cl) en goede black coffee. En dat alles bij vrolijke lichtjes in de bomen, een in het meer wegzakkend zonnetje, kijkend naar een zeilbootje en genieten van troepen witte vogels die overkomen en krekels onder een oranje begin avond gloed. Wat kan het leven soms prachtig zijn. Voel me fysiek lekker, geestelijk prima en het is hier heel fijn wonen. Ik hou het hier nog wel even vol.
Mijn dagen in het dopr slijt ik trouwens met werken, werken, volleyballen of andere sprotspelletjes, rusten en met de familie zijn en helepem met huiswerk of spelen met dat mooie kleine mannetje. Het gastgezin bestaan uit Tanka ( pa) Laximi (ma) Kishna ( oudste zoon 17 jaar) Magnin ( oudste dochter 15 jaar) Sarasitou ( dochter, 12 jaar ( Anita, dochter 10 jaar) Zhanzou ( dochter 6 jaar) en Ieshor ( zoon , 3 jaar, die noem ik altijd de kleine man) Prachtig kereltje. Ik wordt door al die kinderen ook Jasper Daai genoemd ( dat betekent oudere broer). Zij zwaaien me steeds uit en geven me geluksbloemen als ik naar de stad ga. Ik heb pa een nieuw hoedje gegeven omdat ik las dat het traditie is dat alle zoons een kado aan vader geven. Ik zei tegen hem, ik hoop dat je het mooi vindt end at vond hij want hij zei really Nice! en zette het meteen op en niet meer af. Prachtig allemaal het leven hier.
En er staan strax ook weer foto's online.
Namaste!!

  • 10 November 2010 - 08:13

    René:

    Hey Jasper,
    Dus je bent nu Jasper-daai in het dorp? Dan hebben ze je helemaal opgenomen. Geweldig man!
    Ga zo door met je project, je bent prima bezig.

  • 10 November 2010 - 08:44

    Ferry:

    Fantastisch mooi Jap! Geniet ervan. Volgens mij zijn we straks 11 tijdzones van elkaar verwijderd ;).

  • 10 November 2010 - 10:09

    Conny&joost:

    Weer een mooi verhaal!!
    We gaan nu eerst de foto's bekijken.
    Geniet en werk ze!!
    Groetjes aan jou en je familie, liefs van ons.

  • 10 November 2010 - 18:19

    Je Tante:

    Hee Jasper,
    goed om te horen dat je het goed maakt en bij kan dragen aan het project.
    Met groetjes
    Wiesje

  • 10 November 2010 - 18:44

    Marjolein:

    Heej,
    Superdupers weer! Wat klinkt dat leuk en gezellig! Jaloers ... :)
    Groetjes,
    Marjolein

  • 11 November 2010 - 11:43

    Jolanda (CMV):

    Beste Jasper,
    Wat een prachtervaringen weer! Geniet ervan... ben ook benieuwd naar wat meer info over je specifieke project, ik hoop dat nog te lezen.
    Groet, Jolanda

  • 11 November 2010 - 20:29

    Vincent:

    Zo zo, jij vermaakt je weer best zo te lezen. Mooi man, geniet er maar van!

  • 12 November 2010 - 16:36

    Mac:

    Wat!? Bier standaard 660 mL!? Daar moeten we heen!!! :-p

    Klinkt allemaal erg mooi, en de foto's bevestigen dat zeker! Niet een klein beetje jaloers! Veel plezier en succes verder!

  • 12 November 2010 - 16:40

    Mac:

    Oi! Wil je dan wel eens ff foto's plaatsen! Dan weet ik ten minste zeker dat m'n vermoeden klopt!

  • 13 November 2010 - 18:23

    Martijn:

    Mmmmm ik moet je in plaats van jas maar daai noemen :P

    Goed bezig en ga zo door!!

  • 15 November 2010 - 00:35

    Raydeska:

    Leuk Jasper, ik wordt jaloers. Wou dat ik ook lekker op een tropische land was. En goed om te horen dat je een leuke gastgezin hebt en dat alles goed loopt met je en je project. Heel veel plezier verder. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Jasper

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5029

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 30 December 2010

Nepal nader bekeken

Landen bezocht: