Laatste week dorp, spannning en goed nieuws - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu Laatste week dorp, spannning en goed nieuws - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu

Laatste week dorp, spannning en goed nieuws

Door: japnaarnepal

Blijf op de hoogte en volg Jasper

30 November 2010 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Ik heb inmiddels mijn laatste week dorp erop zitten en heb de werkzaamheden in het KDV afgerond. Volgende week kom ik nog 1 dag terug voor het laatste beetje en de beoordeling. Het was een hele mooie laatste week waarin kou, zon en warm, nachtbraken, spannning en cultuur en werk elkaar afwisselden.
Deze week was mijn familie erg druk, zaterdag waren ze aan het gras ronden.
Dan leggen ze hooi om een paal, laten er 4 koeien naast elkaar over rondlopen en het hooi dat klaar is wordt om een nieuwe paal gelegd. Dit doen ze om het minder taai en eetbaar te maken voor de beesten en voor henzelf om te gebruiken. Mooi man om te zien, vooral omdat we op het veld waar ze werkten gingen eten.
Heerlijk met Dahl Bat, zon, rijstvelden, grasronden, mistige heuvels, imposante witte reuzen en gezelligheid. Geweldig!!! Ook heb ik deze week met de spullen uit NL het KDV verder kunnen inrichten, erg leuk om te zien dat de hele tafel vol ligt met duplo en de kinderen zitten te stralen bij alle nieuwe dingen. Ook heb ik mijn 2 platformgesprekken gehad om ervaring te kunnen delen met het KDV in het aan de overkant liggende dorp. Met de begeleidster in mijn eigen dorp was het een heel vruchtbaar gesprek, waarin ze heeft aangegeven erg gelukkig te zijn met alle hulp en wat nieuwe spullen zoals een baby wieg te willen. Gisteren ben ik met haar en de principal naar de overkant naar het andere dorp gelopen voor het gesprek met het personeel daar. Volgende maand gaan ze weer samenkomen. Erg leuk!! Ook leuk om daar met mensen te praten en daar zo de verschillen met NL te ontdekken. Verder was de laatste avond in het dorp echt super, ik zat rustig te eten en dan ineens OEEEAAAAAA roept er iemand dat er een luipaard los is en vlakbij het dorp loopt. Iedereen moet dan binnenblijven maar natuurlijk heb ik dat niet gedaan. Ik heb samen met mijn gastvader een vrouw naar huis gebracht die een eind moest lopen en niet alleen durfde. En toen we terug waren ging pa de buffels doen en heb ik het luipaard inderdaad ROAR ROAR 2 keer horen roepen, vlakbij. Fantastischs spannend man!! Wat vet was dat met ook nog een vallende ster en midden in de nacht een lamp vervangen. Hahah idioot.

Nu ben ik weer in de stad voor de laatste serieuze werkweek en heb ik gelezen dat de feedback op mijn portfolio goed is, dat oma weer beter is voorlopig en dat ik nog even lekker een tijdje heerlijk in de zon mag zijn. Pura Vida!
En er staan ook weer nieuwe foto's van werk op picasa.

Dank je wel voor alle reacties, ik denk aan jullie en vind het leuk om te lezen!!
Tot de volgende borrel.

Namaste!!

  • 30 November 2010 - 11:12

    Martijn:

    Mooi mooi, geniet van je laatste week daar en dan van je vakantie :P ik check de foto;s later ffe, ik zit nu op stage, groetjes

  • 30 November 2010 - 11:34

    Conny&joost:

    Geweldig!!!!
    Niks meer aan toe te voegen.....
    Liefs, groetjes en tot over
    4 weken

  • 30 November 2010 - 16:54

    Vincent:

    mooi man! goed dat je projekt gelukt is. nog een beetje bruin geworden?

  • 30 November 2010 - 18:44

    Marjolein & Maarten:

    Hoera wat leuk allemaal! En Cool! En nu nog vet reizen! En gezellig voor ons dat je er over een maandje weer bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Jasper

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5026

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 30 December 2010

Nepal nader bekeken

Landen bezocht: