project en foto's - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu project en foto's - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu

project en foto's

Door: japnaarnepal

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 November 2010 | Nepal, Pokhara

Hi all,

Even een hele korte update.

1 Project: Ik werk zoals de meesten van jullie wel weten in een kinderdagverblijf in een klein dorpje.
Dat dorpje ligt midden in een vallei tussen de bergen met uitzicht op het meer en de andere bergen en de rijstvelden.
Het project wat ik daar doe is dat ik het kinderdagverblijf meot opknappen, coordineren en onderhouden en moet zorgen voor continuiteit. Ik ben begonnen met een inventaris van de inboedel en heb deze inmiddels opgeknapt. Er is geld gedoneerd om de muren en het plafond te kunnen opknappen. Inmiddels heb ik ook met de principal overleg gepleegd over het aanstellen van een docente ( deze werkt er inmiddels al) voor 6 dagen per week van 10 tot 14.30 uur. Ik ga wanneer mijn begeleider terug is kijken hoe we haar salaris gaan betalen en hoeveel dat moet zijn. Ook ben ik met mijn lokale begeleider in overleg over het oprichten van een platform tussen het kinderdagverblijf in mijn dorp, en dat van het dorp aan de overkant, om kennis te kunnen uitwisselen en maandelijks hiervoor bij elkaar te komen. De docentes komen dan bij elkaar en vertellen elkaar over hun ervaringen, wat er goed en minder goed ging, en of ze hulp nodig hebben. De eerstvolgende keer zal ik daarbij aanwezig zijn en de kennis die ik opdoe aan Rene ( mijn begeleider) overdragen zodat hij dat weer kan overdragen aan de stagiair die na mij vanaf Februari in het dorp komt. OOk komen er vanuit nederland nog spullen die ik besteld heb zoals lego en speelmatten, en kommen en bekers om in het KDV te gebruiken.
Dat is mijn project in een notendop.

Het 2e ding is dat er op mijn picasaweb weer allemaal nieuwe foto's staan.

Tot de volgende knoop,

NAMASTE!!

  • 13 November 2010 - 18:24

    Martijn:

    Helder, goed bezig voor de kids man! respect!!

    long live kidzzz

  • 15 November 2010 - 00:39

    Raydeska:

    Goed bezig, ga zo door. Is echt een super goed gevoel als je anderen kan helpen met je werk!

  • 15 November 2010 - 09:28

    Bril:

    Goed bezig kerel!

    Wel raar om elke keer mijn naam te lezen, en dan nog moeten bedenken dat ik het niet ben :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Jasper

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5027

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 30 December 2010

Nepal nader bekeken

Landen bezocht: