afscheid, afronding en prachtige dagen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu afscheid, afronding en prachtige dagen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jasper Leer - WaarBenJij.nu

afscheid, afronding en prachtige dagen

Door: japnaarnepal

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 December 2010 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Vanuit het rijk der aziaten weer een nieuwe blog van mij.
Ik heb de afgelopen week een zeer drukke, maar erg mooie week gehad. Om te beginnen heb ik in het sinterklaasweekend mijn afronding qua verslagen ed afgerond en na de vierkante ogen lekker met mijn bakkes in de zon gezeten. Op 5 december heb ik dat de hele middag gedaan. Heerlijk even genieten na alle hectiek. Maandag heb ik nog wat afspraken over de afronding gemaakt met Rene en hem de documenten gegeven en daarna zijn we met zijn allen gezellig gaan eten. De dag erna begonnen de mooie dingen weer met als eerste hoogtepunt mijn visite aan het dorp van de andere vrijwilligers serachaur, voor de opening van health post. Dat is echt een heel mooi project geworden waar 50 man bij de opening op af kwamen en waar Trudy en Nieke met recht trots op mogen zijn. Het was heel leuk om daarbij te mogen zijn. Meteen na de opening zijn Rene, Chuda en ik naar mijn dorp gelopen om de wieg te brengen met de laatste spullen en om af te kunnen sluiten. Ik heb daar mijn laatste middag heerlijk met de kinderen gevoetbald na een mooie afscheidsceremonie van de school. Alle kinderen stonden in een rij en kwamen langs met bloemenkransen, tika's en bloemen en zongen een mooi afscheidsliedje. Ook moest ik heel kort een speech houden. Dit was erg leuk en ik voelme me erg vereerd, ik heb dus echt iets betekent voor de mensen in het dorp. Verder heb ik foto's gemaakt, zitten kletsen en bij de rijstmachine geweest. Het was een rare, maar erg mooie laatste dag. Ik heb tot middernacht met de ouders zitten kletsen. De volgende morgen heb zijn we, behangen met nog meer bloemenkransen, sjaal en bleoemen en gelukswater, op weg gegaan naar een school in Thulaket. Vond het erg leuk om daar ook eens te mogen kijken! S'avonds was de laatste avond van Nieke en zijn we heel lang wezen borrelen en eten. Het was heel gezellig waarbij we van Rene ook nog een mooi cadeautje kregen als dank voor ons werk. Nu is ineens al het project voorbij ( alleen de betaling van mijn KDV werkneemster moet nog) en heb ik vakantie. Ik ben verhuisd naar een goedkoper hotel en ben met de zon op mijn bakkes aan het genieten van de dingen die komen gaan. Nu lekker nog 3 weken vakantie in een prachtig mooi land met zeer fijne en warme mensen waar ik me erg in thuisvoel. Ik heb een geweldige tijd in het dorp gehad, een superleuk project gedaan waarop ik erg trots ben en ook Rene het erg geslaagd vond en heb hier hele leuke mensen ontmoet. De laatste foto's van werk en dorp en rest staan nu op picasa en de andere foto's worden vakantie foto's. Het leven is hier echt fantastisch en ik kijk met veel trots en voldoening terug op een toptijd!! Laat de vakantie nu maar komen. Tot de volgende.....Namaste!

  • 10 December 2010 - 14:48

    Martijn:

    Geniet ervan goos, je verdient het! hier is het koud, wit en nat. afgewisseld met lichtelijk warm, of te wel ziek zijn.

    succes en tot snel!

  • 10 December 2010 - 16:05

    Bril:

    Klinkt goed Jasper! Wel erg apart om elke keer mijn naam te lezen :D Ik denk elke keer nog: "Er moet een streepje op!" en dan bedenk ik me: "Oh nee, dit gaat niet over mij..."

    Geniet nog lekker van je drie weken vakantie! En ik zie je op oudjaarsdag!

    (je krijgt er nog wel een mailtje over)

    Bril

  • 10 December 2010 - 17:50

    Joost:

    Fijn dat ze tevreden zijn over je werkzaamheden. Je hebt het blijkbaar goed gedaan. Geniet van de zon en de vakantie!

  • 10 December 2010 - 18:55

    Marjolein:

    Namaste,
    Woej, wat klinkt dat allemaal toch weer super! Een schouderklop voor alle mooie werkzaamheden en ook op de andere schouder, anders groei je scheef.
    Groetzz,
    Marjolein & Maarten
    en een kopje van Poes.

  • 11 December 2010 - 09:46

    Vincent:

    Zo kerel, leuk at ze zo veel waardering voor je hebben! Dat moet je vast een goed gevoel geven. Nou nog even lekker vakantie en dan zien we je met oud en nieuw in Den Haag weer.

    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Jasper

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5025

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2010 - 30 December 2010

Nepal nader bekeken

Landen bezocht: